©2015 Guido Bindels
7 augustus 2010 H-A-H Bladen Rotterdam (Overschiese krant) Op 17 mei overhandigde niemand minder dan Ivo Opstelten het eerste exemplaar van het levensverhaal van Teun van Vliet aan 'zijn vriend' de oud-wielrenner. Amper drie maanden later is 'Teun van Vliet, drank, vrouwen, de koers en de dood' al toe aan zijn tweede druk. Dat het zo goed verkoopt komt op de eerste plaats door de inhoud en de manier waarop het is geschreven. Het is veel meer dan alleen een sportboek geworden en daardoor kreeg het niet alleen in de bekende wielersportbladen volop aandacht. Ook grote landelijke dagbladen kwamen met uitermate positieve recensies. NRC noemde het 'een schelmenroman, die leest als een jongensboek'. De Telegraaf sprak vooral van 'een openhartig' boek. De GPD-bladen over 'hard, maar goudeerlijk'. Op verschillende blogs op internet werd gesproken van 'een heksentour' die de auteur met het schrijven ervan had verricht en over het algemeen werd gemeld dat 'het boek in één adem was uitgelezen'. 'Guido Bindels is er in geslaagd een boek te schrijven dat geenszins een 'tranentrekker' is geworden, maar een prachtig beeld geeft van de mens Teun van Vliet, met al zijn kwaliteiten, maar ook zijn beperkingen en eigenaardigheden', aldus Peter Schilthuizen, hoofdredacteur van het weekblad Het Kanaal. En: 'Een boek dat iedere wielrenner graag zal lezen, maar ook mensen die helemaal niets met wielrennen hebben zal kunnen boeien. "Het levensverhaal van Teun van Vliet is inmiddels ook tot de Vlaamse media doorgedrongen en de hoofdpersoon zelf stond de afgelopen maanden volop in de belangstelling. Niet alleen vanwege zijn bemoeienissen rond de start van de Tour de France in Rotterdam, maar ook vanwege zijn rol als ambassadeur van de Stichting Topsport for Life. Deze stichting, bestaande uit onder meer oud-sporters, zet zich in voor mensen met een ernstige ziekte. Een groot deel van de opbrengsten van het boek komt overigens ten goede aan Topsport for Life.Een groot litteken op zijn buik herinnert aan de chronische darmontsteking die Teun van Vliet bijna het leven kostte. De ritssluiting op zijn hoofd is van de operatie aan zijn eerste hersentumor. Hij overleefde het en werd zelfs volledig genezen verklaard. Tot er een tweede volgde. De ergste in zijn soort. Vier jaar geleden werd Teun van Vliet opgegeven. Maar hij is er nog steeds! En hoe! Titel: 'Teun van Vliet - Drank, vrouwen, de koers en de dood' met foto's. Auteur Guido Bindels, pagina's: 200, Bron: ©H-A-H Bladen Rotterdam
1e druk van Bestseller van Guido Bindels vloog de winkels uit
Home Brigitte in beeld Over Guido Boeken Fotoalbum de Pers Contact en links WeBlog Guido