Recensies boek Aphrodite en Zielensprong
Juli 2009 Bron: © Skyletters
Paraview, 2009 De zachtaardige Amazone Leta moet hulpeloos toezien hoe haar stoere tweelingzusje wordt verkracht. De Française Ismène verzwijgt haar hopeloze liefde voor Viking Olaf.
WieleReveu, sept. 2003  Bijzonder Boeken, Eind mei [2003] werden we verrast met het boek van de vroegere wielerjournalist Guido Bindels.
Sportinternational, nov. 2003 Verrassende Zielensprong, Guido Bindels, chef-sport schreef een verrassende roman waarin sport een bijrol speelt.
Vriendin #34, aug. 2004 In één adem, Boeken zijn leuk, spannend, leerzaam... Elke week vragen we een lezeres wat haar favoriete boek is.
Paraview, febr. 2007 Na het succes van de spirituele roman 'Zielensprong' is er eindelijk een opvolger. Met 'De Aphrodite van Santorini' weet Guido Bindels zijn enthousiaste lezersgroep weer aan zich te binden.
Paravisie, april 2007  Het leven van wielrenner Walter beweegt zich in eerste instantie goede kansen in de Tour de France. Tijdens zijn hectische leven komen echter allerlei zaken op zijn pad die hem tot diep nadenken en steeds dichter bij zijn gevoel brengen...
Over het boek Zielensprong Walter is wielrenner en zijn droom de Tour de France te winnen, lijkt eindelijk werkelijkheid te worden. Tijdens de afmattende Tour denkt hij na over zijn leven en zijn huwelijk dat is misgelopen. Sinds zijn ontmoeting met de mystieke en spirituele masseuse Raïkesa is niets meer hetzelfde. Hij voelt zijn bloed kolken en als een vloed van herkenning door zijn lichaam stromen. Walter raakt meer en meer verdwaald in oude dromen over andere levens. Een spiritueel verhaal over liefde waarvoor hard gewerkt en gevochten moet worden. Een verhaal over warmte en genegenheid, angst en twijfel, trots en gevoel, zwart en wit, energieblokkades. Maar vooral een verhaal over loslaten en groeien. Over de schrijver Als chef-sport van de Haagsche Courant reisde Guido Bindels ruim 25 jaar de wereld rond. Van Colombia tot Korea, van Australië tot Amerika, van Japan tot Canada. In die vaak zo egocentrische machowereld keek hij zoveel mogelijk voorbij de sportevenementen, sloeg zijpaden in en maakte kennis met de meest uiteenlopende culturen en gewoonten. Door rovers achterna gezeten in het Andesgebergte, naar de sterren gereikt op Lake Louise en de diepgang gevoeld in Aziatische tempels: een cocktail aan ervaringen, waarbij Bindels ondervond dat er vele waarheden zijn. En dat groeien pijn doet en loslaten het moeilijkste van alles is. Waar je ook leeft op deze wereld, waar je ook geboren bent. Het bracht hem aan het schrijven van deze debuutroman, die inmiddels toe is aan een nieuwe, bewerkte druk. Onze impressie Deze roman neemt de lezer in vogelvlucht mee door de evolutie van een zielenpaar. Episodes uit vroegere levens van deze zielen worden belicht en geplaatst naast het leven van nu. Als we ons bedenken dat dit een onvoorstelbaar lange tocht is lijkt het haast ondoenlijk om dit in een pocketformaat samen te vatten. Toch wordt de essentie van de ervaringen die de beide zielendelen met en door elkaar in de loop der tijden hebben opgedaan niet gemist. De lezer krijgt met deze roman een beknopt maar reëel beeld van hoe tweelingzielen elkaar voortstuwen en elkaar voortdurend tot geestelijke groei aanzetten. Na vele eeuwen en lange, vaak barre avonturen wacht de bekende pot met goud. De ervaringen zijn opgedaan, de lessen geleerd, het examen is gehaald. Voor herenigde zielendelen geldt dan: 1+1=4. Dit is de smaak die achter blijft na het lezen van Zielensprong. Van harte aanbevolen!
 Klik op de afbeeldingen om het gehele artikel te lezen.
Home Brigitte in beeld Over Guido Boeken Fotoalbum de Pers Contact en links WeBlog Guido